Αγία Ιερουσαλήμ: «Φωλιασμένη» στους βράχους της Λιβαδειάς (Βίντεο)

Βρίσκεται «φωλιασμένο» ανάμεσα σε απόκρημνους βράχους, ενώ η εικόνα του δίνει την αίσθηση του πίνακα ζωγραφικής. Ο λόγος για το εκκλησάκι της Αγίας Ιερουσαλήμ που βρίσκεται στα νότια της Λιβαδειάς, χτισμένο σε απόκρημνους βράχους κοντά στη σπηλιά της Ζωοδόχου Πηγής.

Ο επισκέπτης για να φτάσει στο εκκλησάκι πρέπει να ανέβει περίπου 700 σκαλοπάτια, ενώ εκτείνεται σε απόκρημνο βράχο του Παρνασσού, στην είσοδο της χαράδρας «Βαρσάμω».

Εσωτερικά ο ναός έχει τόξο, λιθόκτιστο και πετρόκτιστο τέμπλο. Πάνω από το σπηλαιώδη ναό υπάρχει άλλη σπηλιά που ονομάζεται »το κελί του παππού». Φαίνεται ότι στη σπηλιά αυτή κατοικούσε Ιεροσολυμίτης Μοναχός ή ασκητής. Στα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς το εκκλησάκι αυτό χρησιμοποιήθηκε σαν καταφύγιο των κατοίκων της Αμφίκλειας και λέγεται ότι εδώ είχε το καραούλι του ο Οδυσσέας Ανδρούτσος.

Το μονοπάτι για την εκκλησία ξεκινάει από τις πηγές της Κρύας, στη Λιβαδειά. Ακολουθούμε το πλακόστρωτο δρομάκι, δίπλα από τις πηγές και αφού περάσουμε το ανοικτό θέατρο Κρύας, στα αριστερά μας ξεκινούν τα σκαλιά. Διασχίζουμε το μονοπάτι το οποίο περνά μέσα από κατάφυτη πλαγιά, συναντάμε το εκκλησάκι του Αϊ-Μηνά και συνεχίζουμε δεξιά με κατεύθυνση την Αγία Ιερουσαλήμ. Η θέα εδώ είναι μοναδική. Απέναντί στα αριστερά βλέπουμε το Μεσαιωνικό κάστρο, στο βάθος τον Παρνασσό, στα δεξιά το πέτρινο θέατρο, κάτω το φαράγγι που σχηματίζει ο ποταμός Έρκυνα και στο βάθος την πόλη της Λιβαδειάς και τον κάμπο της Κωπαΐδας.

Στην επιστροφή μπορεί κανείς να να ακολουθήσει το καλοδιατηρημένο μονοπάτι που υπάρχει πίσω από το εκκλησάκι του Αϊ-Μηνά και οδηγεί στην περιοχή του γηπέδου και προσφέρει πανοραμική άποψη της περιοχής.