Ταξίδι με τρένο – Οι αποζημιώσεις των επιβατών για περιπτώσεις ακυρώσεων ή καθυστερήσεων

Εάν δεν υπάρξει κοινοποίηση σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, ο υπεύθυνος σταθμού ή οποιοσδήποτε άλλος αρμόδιος καθορίζει σημεία, όπου μπορείτε να γνωστοποιήσετε την άφιξή σας στον σταθμό και να ζητήσετε συνδρομή. Βασική προϋπόθεση για τη παροχή συνδρομής είναι η παρουσία σας στο προκαθορισμένο σημείο:

– Την καθορισμένη ώρα (από τη σιδηροδρομική επιχείρηση ή τον υπεύθυνο σταθμού που παρέχει βοήθεια) η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 60 λεπτά πριν από τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης.

– Την ώρα κατά την οποία πρέπει να επιβιβασθούν όλοι οι επιβάτες ή αν δεν έχει καθοριστεί ώρα τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης ή από την ώρα κατά την οποία πρέπει να επιβιβασθούν οι επιβάτες.

Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή η τήρηση των κανόνων παροχής βοηθητικών μέσων επιβίβασης και παροχή βοήθειας επί των υποδομών των σταθμών, και μόνο για την περίπτωση που αυτό κρίνεται απολύτως αναγκαίο για την τήρηση των κανόνων προσβασιμότητας, η σιδηροδρομική επιχείρηση, ο πωλητής εισιτηρίων ή ο ταξιδιωτικός πράκτορας μπορούν να αρνηθούν την κράτηση ή έκδοση εισιτηρίων ή να απαιτήσουν να συνοδεύεστε από άλλο άτομο. Σε αυτήν την περίπτωση, κατόπιν αιτήματός σας, οφείλουν να σας ενημερώσουν γραπτώς εντός πέντε ημερών για τους λόγους που αρνήθηκαν την κράτηση ή έκδοση εισιτηρίου και να καταβάλλουν κάθε εύλογη προσπάθεια να σας προτείνουν αποδεκτή εναλλακτική λύση μεταφοράς, με βάση τις ανάγκες σας.

Δικαιώματα – ενημέρωση πριν και μετά το ταξίδι

Πληροφορίες προ του ταξιδιού

– Ποιοι γενικοί όροι ισχύουν στο πλαίσιο της σύμβασης μεταφοράς.

– Ποιο είναι το χρονικά συντομότερο ταξίδι και για ποιο ισχύει η χαμηλότερη χρέωση.

– Αν υπάρχουν και ποιες διευκολύνσεις για τα Άτομα με Αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα, καθώς και για επιβάτες με ποδήλατα, κατά την επιβίβαση και την παραμονή τους επί της αμαξοστοιχίας.

– Αν υπάρχουν θέσεις για καπνίζοντες και μη καπνίζοντες, για επιβάτες πρώτης και δεύτερης θέσης, καθώς και θέσεις σε άμαξες κλινοθέσεων και κλινάμαξες.

– Πληροφορίες πριν την αγορά για το αν το εισιτήριο ή τα εισιτήρια συνιστούν ενιαίο εισιτήριο.

– Αν θα υπάρξει διακοπή ή καθυστέρηση στο δρομολόγιο (προγραμματισμένη ή σε πραγματικό χρόνο)

– Τι είδους υπηρεσίες παρέχονται επί της αμαξοστοιχίας.

– Πού και με ποιο τρόπο μπορούν οι επιβάτες να αναζητούν τις απολεσθείσες αποσκευές.

– Πού και με ποιο τρόπο μπορούν οι επιβάτες να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους.

Πληροφορίες στη διάρκεια του ταξιδιού

– Ποιες υπηρεσίες παρέχονται επί της αμαξοστοιχίας, συμπεριλαμβανόμενου δικτύου Wi-Fi.

– Ποιος είναι ο επόμενος σταθμός.

– Εάν το τρένο έχει καθυστέρηση και πότε αναμένεται να έρθει.

– Ποιες είναι οι κύριες ανταποκρίσεις που είναι διαθέσιμες.

– Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όσον αφορά τα θέματα ασφάλειας.

Ικανοποίηση της ΡΑΣ για τη συμμόρφωση της εταιρείας στο ζήτημα καταβολής των αποζημιώσεων

Με την παρουσίαση του νέου οδηγού για τα δικαιώματα των επιβατών, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) εκφράζει την ικανοποίησή της για την πρόσφατη συμμόρφωση της Hellenic Train AE με την απόφαση της Αρχής.

Υπενθυμίζεται πως η Hellenic Train AE, την περασμένη Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, όπως προβλέπει, άλλωστε, και η δέσμευσή της έναντι της απόφασης της ΡΑΣ, ενημέρωσε τους θιγόμενους επιβάτες που επέβαιναν στις πέντε αμαξοστοιχίες, οι οποίες ακινητοποιήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022 εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών, για τα δικαιώματά τους και εν προκειμένω για τον τρόπο καταβολής των αποζημιώσεων σε όλους εκείνους τους οποίους τις δικαιούνται και δεν τις είχαν λάβει μέχρι τώρα.

© 2023 – E-Sterea.gr

Click to Hide Advanced Floating Content
Click to Hide Advanced Floating Content
e-sterea.gr