Πανελλαδικές 2024 – Πότε και Πώς θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες

Οι βαθμολογίες για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2024 θα ανακοινωθούν στις 28 Ιουνίου, μετά τη 1 το μεσημέρι. Οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες θα μπορέσουν να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα των εξετάσεων μέσω διάφορων τρόπων:

  • Μέσω sms στα κινητά τους.
  • Μέσω του gov.gr, όπου θα μπορούν να αναζητήσουν την βαθμολογία τους πληκτρολογώντας τον 8-ψήφιο κωδικό τους και τα αρχικά από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο με κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
  • Στα Λύκεια όπου φοιτούν, όπου θα αναρτηθούν οι βαθμολογίες.

Οι βαθμολογίες των ειδικών μαθημάτων θα ανακοινωθούν την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου. Στη συνέχεια, η συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων εκ μέρους των υποψηφίων αναμένεται τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώσουν τα τμήματα προτίμησής τους βλέποντας και επιλέγοντας μόνο τα τμήματα στα οποία έχουν πρόσβαση με βάση τον μέσο όρο των βαθμολογιών τους και την ΕΒΕ κάθε τμήματος, καθώς και την ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών όπου απαιτείται.

 

Μέχρι τις 28 Ιουνίου 2024, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ πρέπει να αποκτήσουν τον προσωπικό τους κωδικό ασφαλείας από τα λύκειά τους. Αυτός ο κωδικός είναι απαραίτητος για την ηλεκτρονική κατάθεση του μηχανογραφικού δελτίου.

 

Σε αυτό το διάστημα, είναι σημαντικό οι υποψήφιοι να ερευνήσουν με περισσότερη λεπτομέρεια τα χαρακτηριστικά των σχολών που τους ενδιαφέρουν, πέρα από την κατάταξή τους με βάση τις βάσεις εισαγωγής. Ο καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Γεώργιος Δουκίδης από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών τονίζει ότι οι προπτυχιακές σπουδές δεν καθορίζουν αποκλειστικά τη μετέπειτα επαγγελματική διαδρομή. Προτείνει την εξειδίκευση (upskilling) και την επανειδίκευση (reskilling) ως τα «κλειδιά» για μια επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα.

 

Ο κ. Δουκίδης παρέχει τρεις συμβουλές για την επιλογή σχολών στο μηχανογραφικό:

  1. Να επιλέξουν το γνωστικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει ή/και στο οποίο έχουν κάποιο ταλέντο, χωρίς να ανησυχούν για το μελλοντικό επάγγελμα.
  2. Να μην λάβουν υπόψη μόνο την κατάταξη στις λίστες των βάσεων εισαγωγής, αλλά να κάνουν μια οργανωμένη αξιολόγηση των σχολών.
  3. Να θυμούνται ότι η επιλογή πανεπιστημιακού τμήματος δεν προσδιορίζει το μοναδικό επάγγελμα που θα ασκήσουν, αλλά είναι η αρχή για μια πορεία συνεχούς μάθησης και επανειδίκευσης.

 

Για την αξιολόγηση μιας σχολής ή ενός τμήματος, οι υποψήφιοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους ακόλουθους δέκα παράγοντες:

  1. Σύγχρονο και επίκαιρο πρόγραμμα σπουδών με πολλαπλές κατευθύνσεις.
  2. Εκπαιδευτικά εργαστήρια και φροντιστήρια σε πολλά μαθήματα.
  3. Σύνδεση με την αγορά εργασίας και οργανωμένη πρακτική άσκηση.
  4. Ακαδημαϊκές πρωτοβουλίες φοιτητών.
  5. Διεθνής δικτύωση και πρόγραμμα Erasmus.
  6. Λειτουργία ερευνητικών εργαστηρίων και συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα.
  7. Οργάνωση μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε σύγχρονα αντικείμενα.
  8. Ακαδημαϊκή ποιότητα των καθηγητών.
  9. Οργάνωση επιστημονικών συνεδρίων και επαγγελματικών εκδηλώσεων.
  10. Αξιολόγηση του τμήματος από την ΕΘΑΑΕ και άλλους διεθνείς οργανισμούς.

 

Οι πανεπιστημιακές σχολές του μέλλοντος είναι εκείνες που προσφέρουν στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια για να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Οι σχολές αυτές δίνουν έμφαση στη διεπιστημονική προσέγγιση, στις ποιοτικές δεξιότητες και στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.

 

Η εξειδίκευση και η επανειδίκευση είναι ζωτικής σημασίας για την επαγγελματική επιτυχία. Οι προπτυχιακές σπουδές δεν καθορίζουν αποκλειστικά την επαγγελματική διαδρομή και η δια βίου μάθηση γίνεται όλο και πιο σημαντική. Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των ελληνικών πανεπιστημίων προσφέρουν πάνω από 1.400 βραχυχρόνια προγράμματα που καλύπτουν την εξειδίκευση και την επανειδίκευση.

 

Ο κ. Δουκίδης υπογραμμίζει ότι η εξειδίκευση καλύπτει τις πολλές ειδικότητες που δεν μπορούν να καλυφτούν στο πρώτο πτυχίο, ενώ η επανειδίκευση προσφέρει δεύτερες ευκαιρίες σε πτυχιούχους με υψηλά ποσοστά ανεργίας. Παραδείγματα περιλαμβάνουν απόφοιτους πληροφορικής που ειδικεύονται στην κυβερνοασφάλεια ή απόφοιτους θεωρητικών σχολών που επανειδικεύονται στον προγραμματισμό εφαρμογών πληροφορικής.