Με ψηφιακά δελτία αποστολής θα διακινούν τα προϊόντα τους από σήμερα 2 Ιουνίου 2025 πάνω από 150.000 επιχειρήσεις, με τη μετάβαση να συνοδεύεται από αυστηρά πρόστιμα για όσους δεν ακολουθούν τις διαδικασίες.
Οι «καμπάνες» ανέρχονται σε 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο για επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και 1.000 ευρώ εάν τηρούν διπλογραφικό σύστημα, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται σχέδιο με αυστηρότερα πρόστιμα στα επίπεδα των 5.000-10.000 ευρώ το οποίο εξετάζεται να ενεργοποιηθεί στο τέλος του έτους όταν το νέο μέτρο θα είναι υποχρεωτικό για όλες τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του υπ. Οικονομικών Όμηρο Τσάπαλο.
Σε πρώτη φάση το ψηφιακό δελτίο αποστολής τίθεται υποχρεωτικά σε εφαρμογή από τις 2 Ιουνίου 2025 για όσες επιχειρήσεις έχουν τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, τόνισε ο κ. Τσάπαλος σε συνέντευξη του στο Mega το πρωί της Δευτέρας 2/6, ενώ επισήμανε πως αυτό αφορά όσες επιχειρήσεις διακινούν φαρμακευτικά, οικοδομικά προϊόντα και καύσιμα, μεταξύ άλλων.
Παράλληλα, εκτός θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων – μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης, καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.
«Σε δεύτερη φάση από 1η Δεκεμβρίου θα ενταχθούν όλες οι επιχειρήσεις. Δελτίο αποστολής είναι το ψηφιακό έγγραφο που υποχρεωτικά πρέπει να φέρει ο διακινητής από το σημείο παραλαβής μέχρι το σημείο παράδοσης», είπε αρχικά.
Πώς θα λειτουργεί
Σύμφωνα με τον κ. Τσάπαλο, «όταν ξεκινάει και φεύγει το φορτηγό εκδίδεται αυτό το ψηφιακό δελτίο αποστολής. Η ΑΑΔΕ εκείνη την στιγμή γνωρίζει ότι το φορτηγό φεύγει και πηγαίνει σε ένα συγκεκριμένο σημείο.
Υπάρχει η δυνατότητα εξ αποστάσεως η ΑΑΔΕ να σκανάρει, και να δει σε τι φάση βρίσκεται το προϊόν. Σε έλεγχο ο διακινητής δεν δείχνει κάτι έγχαρτο αλλά το ψηφιακό δελτίο αποστολής.
Μόλις παραδοθεί θα ειδοποιηθεί η ΑΑΔΕ ότι το προϊόν παραδόθηκε στο τελικό σημείο. Θα διπλασιαστούν τα πρόστιμα σε περίπτωση που δούμε ότι το συγκεκριμένο μέτρο για κάποιους δεν έχει γίνει κατανοητό. Έρχεται επίσης και το ψηφιακό πελατολόγιο».