Σε δημοπράτηση βγήκε στον άξονα Λαμία-Καρπενήσι, το μεγάλο οδικό έργο για το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα βελτιωθεί γεωμετρικά την σύνδεση του Καρπενησίου με την Λαμία και το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 161,29 εκατ. ευρώ). Η εκδήλωση ενδιαφέροντος του έργου έχει ως καταληκτική ημερομηνία στις 15 Ιουνίου 2023. Ο προβλεπόμενος αριθμός υποψηφίων είναι μέχρι έξι σχήματα. Στη συνέχεια θα υπάρξει Β` φάση από την οποία θα προκύψει τελικά και ο ανάδοχος του έργου.
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο νέος οδικός άξονας βγάζει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μία ιδιότυπη οδική απομόνωση καθώς έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας. Ταυτόχρονα, βελτιώνει τις συνθήκες ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους κατοίκους συμβάλλοντας στην μείωση των τροχαίων.
Οι χρόνοι μετακίνησης θα μειωθούν κατά περίπου 30 λεπτά, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και την προσβασιμότητα της περιοχής, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του τουρισμού και του εμπορίου.
Το αντικείμενο του έργου
Στο αντικείμενο της Σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».
Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη.
Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70χλμ/ω και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5μ.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή: μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων καθώς επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων. Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των τοπικών δικτύων (δασικού και αγροτικού / τοπικού) κατά μήκος του έργου και της πρόσβασης στις καλλιέργειες και εγκαταστάσεις πέριξ της ζώνης του.