Εντοπίστηκαν στοιχεία που επιβεβαιώνουν πως ο κυβερνήτης του F-4 Phantom που κατέπεσε δυτικά του Κατακόλου είναι νεκρός- Ο Σμηναγός (Ι) Ευστάθιος Τσιτλακίδης ήταν αρκετά έμπειρος με εκατοντάδες ώρες πτήσης σε μαχητικά αεροσκάφη.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις πενθούν. Η Πολεμική Αεροπορία έχασε δύο εξαιρετικούς πιλότους και η Ελλάδα θρηνεί δύο νέα παιδιά.
Η πτώση του F-4 Phantom έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο, με δύο νεαρούς αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας να οδηγούνται στο θάνατο μετά τη συντριβή του μαχητικού.
Ο 31 ετών Σμηναγός (Ι) Ευστάθιος Τσιτλακίδης ήταν ο κυβερνήτης του «φαντομά» της HAF και δυστυχώς εντοπίστηκε και αυτός νεκρός στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Κατακόλου Ηλείας.
Η ανακοίνωση:
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης για τον εντοπισμό και του κυβερνήτη του αεροσκάφους F-4E Phantom II, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 30ης Ιανουαρίου 2023, 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.
Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσαν τον θάνατό του.
Ο χειριστής της HAF είχε εκατοντάδες ώρες πτήσης και θεωρούνταν αρκετά έμπειρος, μιας και είχε λάβει μέρος σε πλήθος εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αποστολών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το χρονικό της πτώσης του F-4 Phantom
Όλα ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας (30/01) όταν ο σχηματισμός δύο μαχητικών F-4 Phantom απογειώθηκε από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, πραγματοποιώντας εκπαιδευτική άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας», που σημαίνει πολύ χαμηλά ύψη.
Περίπου 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, ο επικεφαλής του σχηματισμού ενημέρωσε τον πως το ζευγάρι του είχε καταπέσει στη θάλασσα. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.
Αμέσως έσπευσαν στην περιοχή 2 ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα ήταν και ένα C-130.
Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο Σμηναγός και ο Υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβλάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν.
Λίγο μετά τις 12:30 το μεσημέρι, εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μαχητικού:
Εκτιμήσεις για τεχνική βλάβη
Σύμφωνα με τον αντιπτέραρχο ε.α. Βασίλη Γεωργούση, εφόσον επιβεβαιωθούν οι πρώτες πληροφορίες οι δυο ιπτάμενοι είχαν ενημερώσει ότι θα εκαταλείψουν το αεροσκάφος, αυτό σημαίνει, όπως τονίζει, ότι υπήρχε τεχνική βλάβη, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί.
«Υποθέτω λόγω του σημείου πως ήταν σε καθοδο προς το αεροδρόμιο, λόγω του τεχνικού προβλήματος, επιδεινώθηκε η κατάσταση, και σε ασφαλές ύψος το εγκατέλειψαν» είπε. «Μπορεί να είναι βλάβη κινητήρα, βλάβη πηδαλίου ή στα υδραυλικά συστήματα» πρόσθεσε τονιζοντας πως όταν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί η βλαβη είναι υποχρεωμένοι οι πιλότοι να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.