Το κόστος των τροφίμων αυξάνεται περαιτέρω το 2023, με τα νοικοκυριά να αδυνατούν να ανταπεξέλθουν απέναντι στο κύμα ακρίβειας. Στο κάδρο η Unilever.
Η Unilever Plc (ULVR.L) δήλωσε την Πέμπτη ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις τιμές για τα απορρυπαντικά, τα σαπούνια και τα συσκευασμένα τρόφιμα για να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος εισροών. Οι αυξήσεις, όπως αναφέρεται στο Reuters αναμένεται να χαλαρώσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Η εταιρεία με έδρα το Λονδίνο, η οποία παράγει απορρυπαντικά αλλά και τρόφιμα, αναμένει ότι ο πληθωρισμός του κόστους θα συνεχιστεί το 2023, προβλέποντας καθαρό πληθωρισμό υλικών κατά το πρώτο εξάμηνο περίπου 1,5 δισ. ευρώ.
Η βιομηχανία συσκευασμένων προϊόντων έχει αυξήσει τις τιμές κατά το περασμένο έτος για να αντιμετωπίσει την εκτίναξη του κόστους. Ο κλάδος είχε ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα εφοδιασμού κατά την διάρκεια του COVID εξαιτίας των τιμών στις πρώτες ύλες. Ειδικότερα απ όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, αυξάνοντας περαιτέρω τις τιμές της ενέργειας και άλλων προϊόντων.
Όπως δήλωσε επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών, Graeme Pitkethly, οι αυξήσεις των τιμών θα συνεχιστούν το δεύτερο εξάμηνο.
Ο πληθωρισμός κόστους θα συνεχιστεί το 2023, ενώ κατά 13,3% ανέβασε τις τιμές τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022, σημειώνοντας νέο ρεκόρ, καθώς μεταβίβασε το υψηλότερο κόστος των βασικών εμπορευμάτων και της ενέργειας στους καταναλωτές
Ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες είπαν ότι ενδέχεται να χαλαρώσουν τις αυξήσεις των τιμών που πέρασαν στον καταναλωτή τα τελευταία χρόνια, καθώς το αυξανόμενο κόστος της ενέργειας και των πρώτων υλών έχει αποκλιμακωθεί, παρέχοντας ενδεχομένως κάποια ανακούφιση στα νοικοκυριά.
Σημειώνεται ότι τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 22 Ιανουαρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, οι Βρετανοί πλήρωσαν αυξήσεις – ρεκόρ της τάξης του 16,7% στα τρόφιμα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Kantar.
Την ίδια ώρα, ο πληθωρισμός των τροφίμων των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 10,4% για το 2022.
dnews