• Κορονοϊός :Που εντοπίζονται τα 41 κρούσματα σε Βοιωτία και σε όλη τη Στερεά

    Κορονοϊός :Που εντοπίζονται τα 41 κρούσματα σε Βοιωτία και σε όλη τη Στερεά

    Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2021 15:56

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Στο τραπέζι σχέδιο ανάγκης με σφιχτό ωράριο στην εστίαση, μόνο καθήμενους και μπαρ στο... mute

    Στο τραπέζι σχέδιο ανάγκης με σφιχτό ωράριο στην εστίαση, μόνο καθήμενους και μπαρ στο... mute

    Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2021 00:05

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Μετάλλαξη Όμικρον: Δεν έχει φθάσει στην Ελλάδα με βάση τα δείγματα του ΕΟΔΥ..

    Μετάλλαξη Όμικρον: Δεν έχει φθάσει στην Ελλάδα με βάση τα δείγματα του ΕΟΔΥ..

    Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2021 11:56

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Κοροναϊός – 6.602 νέα κρούσματα και 86 θάνατοι – Στους 630 οι διασωληνωμένοι

    Κοροναϊός – 6.602 νέα κρούσματα και 86 θάνατοι – Στους 630 οι διασωληνωμένοι

    Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021 18:05

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Ωρωπός: Αλλοδαποί προσπάθησαν να βιάσουν 25χρονο - Γείτονας άκουσε τις κραυγές του

    Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021 11:57

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

NEO B2

Booking.com

 

Άρθρο από την Ικαριώτισσα Αφροδίτη Κοτσογιάννη: Δ. Ν. Οργανισμός και πολιτικές αποφάσεις για το υδρογόνο

Στρέφονται στα project με το υδρογόνο οι μεγάλοι της αγοράς ενέργειας |  Business Daily

Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός και πολιτικές αποφάσεις για το υδρογόνο

της Αφροδίτης Κοτσογιάννη από την Ικαρία, Φοιτήτρια στο Εργαστήριο “Φυσική Περιβάλλοντος και Τεχνολογιών Υδρογόνου”, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Πατρών

Την 1η Ιανουαρίου 2013 τέθηκαν από τον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) σε ισχύ οι προβλέψεις του νέου Κεφαλαίου 4 του Παραρτήματος VI της MARPOL, το οποίο εισάγει μέτρα που έχουν στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας της ναυτιλίας, ώστε να περιοριστεί η κατανάλωση καυσίμων και οι εκπομπές CO2.

 

Στον Κανονισμό 21 του Κεφαλαίου 4 εισάγεται ο Δείκτης Αποδοτικού Ενεργειακού Σχεδιασμού (Energy Efficiency Design Index – EEDI), ο οποίος αφορά κυρίως τεχνικά μέτρα και είναι υποχρεωτικός για τα νέα πλοία, ενώ στον Κανονισμό 22 εισάγεται και ένα υποχρεωτικό εργαλείο διαχείρισης (Ship Energy Efficiency Management Plan – SEEMP), το οποίο αφορά λειτουργικά κυρίως μέτρα, για όλα τα πλοία (νέα και υπάρχοντα). Για να μπορέσει ένα πλοίο να αποκτήσει το Διεθνές Πιστοποιητικό Ενεργειακής Αποδοτικότητας (International Energy Efficiency Certificate – IEEC), θα πρέπει να τηρεί τις απαιτήσεις για τον EEDI και το SEEMP.

Booking.com

 

Ο δείκτης EEDI είναι υποχρεωτικός για όλα τα νέα πλοία από 400 GT και πάνω. Εννοιολογικά, ο EEDI είναι ένας συντελεστής που εκφράζει τον λόγο του κόστους για το περιβάλλον προς την ωφέλεια για την κοινωνία που προκύπτει από τις μεταφορές από ένα πλοίο  Πιο συγκεκριμένα, στην προκειμένη περίπτωση, το κόστος οφείλεται στις εκπομπές CO2 από ένα πλοίο, οι οποίες συνεισφέρουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ η ωφέλεια είναι το μεταφορικό έργο που ένα πλοίο προσφέρει.

Από την πλευρά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών επισημαίνεται ότι ο Κανονισμός EEDI,   περιόρισε τις εκπομπές σε CO2.  Ωστόσο, για να επιτευχθεί ο στόχος μιας κλιματικά ουδέτερης Ευρώπης έως το 2050, που θέτει η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, που είναι και επιδίωξη του ΙΜΟ και  να πραγματοποιηθεί μακροπρόθεσμα η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον ορυκτό άνθρακα, πρέπει να γεφυρωθεί το σημαντικό τεχνολογικό κενό.  Αυτό σημαίνει σύμφωνα με την ΕΕ ότι «η ναυτιλία θα πρέπει να οδηγηθεί σε μία μεγάλης κλίμακας αλλαγή παρόμοια με την αλλαγή από τα ιστία στον ατμό στα τέλη του 19ου αιώνα. Χωρίς καινοτομία σε εναλλακτικά καύσιμα, η ναυτιλία θα μείνει δέσμια των ορυκτών καυσίμων. Η καλύτερη επιλογή για τον υπάρχοντα στόλο θα ήταν καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές (drop-in fuels)».

Σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να απαντήσουν οι κυψέλες καυσίμου (fuel cells)με καύσιμο το Η2 το οποίος είναι άφθονο στο σύμπαν. Είναι η σύγχρονη τάση της τεχνολογίας όσο αναφορά την παραγωγή ενέργειας.

 Από το ερευνητικό & τεχνολογικό στάδιο τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά

 

Το υδρογόνο είναι κατάλληλο για τις κυψέλες καυσίμου, καθώς η κινητική ηλεκτροχημικής οξείδωσης είναι γρήγορη, ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Επομένως,  μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς εκτεταμένη προεπεξεργασία.

Η λειτουργία των κυψελών καυσίμου βασίζεται στην αντίθετη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης. Από την ηλεκτροχημική ένωση του καυσίμου με κάποιο οξειδωτικό μέσο που πραγματοποιείται μέσα στην κυψέλη, παράγεται ηλεκτρική ενέργεια με ταυτόχρονη έκλυση θερμότητας και σχηματισμό μόνο νερού χωρίς ρύπους. Οξειδωτικό μέσο, συνήθως είναι το οξυγόνο. Ανάλογα με τον τύπο της κυψέλης το οξειδωτικό μέσο παρέχεται ξεχωριστά ή προσλαμβάνεται ελεύθερα από την ατμόσφαιρα.

Δεν είναι όμως μόνο οι μηδενικές εκπομπές ρύπων από τη λειτουργία των κυψελών καυσίμων με υδρογόνο,  ούτε το γεγονός ότι το μόνο που εκλύει είναι… καθαρό νερό, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις ξενοδοχειακές καταναλώσεις ενός πλοίου.

Το σημαντικότερο είναι  ότι το ενεργειακό περιεχόμενο, δηλαδή η ενέργεια που κρύβει μέσα του το Η2, σε αναλογία με οποιοδήποτε άλλο κοινό καύσιμο, είναι πολλαπλάσια μεγαλύτερο ως προς το βάρος. Η ενεργειακή πυκνότητα του υδρογόνου δεν είναι μόνο πραγματικά εντυπωσιακή από μόνη της, αλλά και λόγω του ότι μπορεί να αντικαταστήσει μεγάλο μέρος συστοιχιών μπαταριών, ακόμα και πλήρως.

Πάντως θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα το 2006 ήταν η πρώτη χώρα παγκοσμίως που απέκτησε υποβρύχια για το πολεμικό της ναυτικό με αναερόβια πρόωση (Υ/Β τ.214), βασισμένα στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο που εντοπίζεται στην χρήση του Η2 και στη ναυτιλία είναι το υψηλό κόστος καθώς οι κυψέλες καυσίμου είναι πιο ακριβές από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ενώ το κόστος αγοράς του συστήματος και η έλλειψη εφοδιαστικών ευκολιών στους λιμένες κατάπλου το καθιστούν προβληματικό και μη ανταγωνιστικό.

Ωστόσο μεγάλες εταιρίες φαίνεται να κάνουν σημαντικά βήματα στη μείωση του κόστους. Για παράδειγμα η  Shell σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα,  ισχυρίζεται ότι «ήδη η τεχνολογική εξέλιξη μας οδηγεί πολύ γρήγορα σε βελτίωση του κόστους και της ασφάλειας. Επιπλέον το κόστος ήδη μπορεί να αντισταθμιστεί εν μέρει από το γεγονός ότι οι κυψέλες καυσίμου έχουν ανταγωνιστικό κόστος λειτουργίας μόλις εγκατασταθούν, καθώς έχουν πολύ λίγα «κινούμενα» μέρη. Ως εκ τούτου, οι απαιτήσεις συντήρησης θα είναι πολύ χαμηλές σε σύγκριση με εκείνες των κινητήρων εσωτερικής καύσης».

 

Η ίδια εταιρία ανακοίνωσε επίσης ότι «έχει ξεκινήσει έρευνες για να δοκιμάσει τη χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου σε πλοία στη Σιγκαπούρη». Η πρόθεση της είναι να προχωρήσει σε δοκιμές που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και εγκατάσταση βοηθητικής κυψέλης καυσίμου μονάδας ισχύος.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, στο project συμμετέχουν η  SembCorp Marine και η θυγατρική της LMG Marin, η οποία θα σχεδιάσει την κυψέλη καυσίμου και θα μετασκευάσει το πλοίο, που ανήκει στην Penguin International. Στόχος είναι όταν ολοκληρωθεί η τεχνική μελέτη να ξεκινήσει η  εγκατάσταση των κυψελών και  το πλοίο να λειτουργήσει με αυτές για μια δοκιμαστική περίοδο 12 μηνών.

Επιπλέον ομάδα  του Κέντρου Τεχνολογίας NanoScience και του τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου της Κεντρικής Φλόριντα  εργάζεται για την ηλιακή χρήση για διάσπαση του υδρογόνου. Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις των επιστημόνων αυτό γίνεται χρησιμοποιώντας έναν φωτοκαταλύτη – ένα υλικό που προκαλεί χημική αντίδραση χρησιμοποιώντας ενέργεια από το φως.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται: «Είναι δυνατό να παράγεται υδρογόνο με την εξαγωγή του αερίου από το θαλασσινό νερό, αλλά η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για να επιτευχθεί κάνει τη διαδικασία δαπανηρή». Ωστόσο  οι ερευνητές κατέληξαν σε ένα νέο υβριδικό νανοϋλικό που χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια  για να παράγει υδρογόνο από το θαλασσινό νερό πιο φτηνό και αποτελεσματικό από τα υπάρχοντα υλικά.

Σε κάθε περίπτωση είναι ενθαρρυντικό ότι γίνονται πολλές προσπάθειες για την γενναία χρηματοδότηση των ερευνών που αφορούν τα νέα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα. Η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χώρες με δυνατή ναυτιλία που  προωθούν πρόταση στον ΙΜΟ για  τη δημιουργία ενός fund ύψους 5 δισ. δολ. Που θα χρηματοδοτήσει στις σχετικές έρευνες. Χρηματοδοτικά εργαλεία υπάρχουν και από την πλευρά της ΕΕ και των κρατών μελών. Χαρακτηριστικά πρόσφατα, η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εγκαινίασε το πακέτο ύψους 1 δισ. ευρώ για πράσινες επενδύσεις στον κλάδο της ναυτιλίας.

Στις 19 Μάη σε ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές αναφέρουν ότι  θα πρέπει να ενθαρρυνθεί η χρήση του Η2 σε τομείς όπου  δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, όπως  η ναυτιλία.

 

Σε κάθε περίπτωση το βέβαιο είναι ότι αυτό που προέχει είναι ένα καθαρό περιβάλλον, η σωτηρία του πλανήτη και της ανθρωπότητας.

Βέβαια… Ισχύει ότι και οι μηχανές εσωτερικής καύσης είναι πλέον διαθέσιμες στο εμπόριο για χρήση υδρογόνου.

 

 

 

Booking.com

 

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

Please enable the javascript to submit this form

ΥΓΕΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΑΞΙΔΙΑ

back To school livadeia facebook 600x500

Greece Jooble logo

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑΚΙΑ

pnevmatika sokolatakia

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΙΔΕΡΗ- Ανασκαφές στο χτες...

sideri

Booking.com

argiris taxi

 

lempesis

lefkiano

parostop

camora

 

monomaxoi2

KTEL THIVAS

aggelies2

 

ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩΝ

FACEBOOK