• Κορονοϊός :Που εντοπίζονται τα 41 κρούσματα σε Βοιωτία και σε όλη τη Στερεά

    Κορονοϊός :Που εντοπίζονται τα 41 κρούσματα σε Βοιωτία και σε όλη τη Στερεά

    Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2021 15:56

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Στο τραπέζι σχέδιο ανάγκης με σφιχτό ωράριο στην εστίαση, μόνο καθήμενους και μπαρ στο... mute

    Στο τραπέζι σχέδιο ανάγκης με σφιχτό ωράριο στην εστίαση, μόνο καθήμενους και μπαρ στο... mute

    Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2021 00:05

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Μετάλλαξη Όμικρον: Δεν έχει φθάσει στην Ελλάδα με βάση τα δείγματα του ΕΟΔΥ..

    Μετάλλαξη Όμικρον: Δεν έχει φθάσει στην Ελλάδα με βάση τα δείγματα του ΕΟΔΥ..

    Σάββατο, 27 Νοεμβρίου 2021 11:56

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Κοροναϊός – 6.602 νέα κρούσματα και 86 θάνατοι – Στους 630 οι διασωληνωμένοι

    Κοροναϊός – 6.602 νέα κρούσματα και 86 θάνατοι – Στους 630 οι διασωληνωμένοι

    Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021 18:05

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

  • Ωρωπός: Αλλοδαποί προσπάθησαν να βιάσουν 25χρονο - Γείτονας άκουσε τις κραυγές του

    Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021 11:57

    Published in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

NEO B2

Booking.com

 

Νέες προσεγγίσεις ενεργειακών ρυθμίσεων υπό το Green Deal

 Πρόσκληση για την Πράσινη Συμφωνία»: Εκδηλώσεις ενημέρωσης και δικτύωσης –  ΙδΕΚ

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει στις 14 Ιουλίου μια δέσμη νομοθετικών προτάσεων ώστε να μπει ΕΕ σε καλό δρόμο για την επίτευξη του στόχου της για το 2030 να μειώσει τις καθαρές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% κάτω από τα επίπεδα του 1990. Με αυτή τη λεγόμενη δέσμη μέτρων "Fit for 55", η Επιτροπή υλοποιεί τον πυλώνα για το κλίμα της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, μεταφράζοντας τη φιλοδοξία που περιγράφεται στον Ευρωπαϊκό Νόμο για το Κλίμα σε συγκεκριμένη νομοθεσία. Δίνει σάρκα και οστά στις προθέσεις της ΕΕ, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία της ατζέντας για την  πράσινη συμφωνία και τις δεσμεύσεις για το κλίμα τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά.

 Δρ. Σοφοκλής Μακρίδης: «Πράσινο περιβάλλον με ανεμογεννήτριες παντού – ΔΕΝ  ΥΠΑΡΧΕΙ» – Androsportal – Η φωνή της Άνδρου

Η δέσμη μέτρων θα αποτελέσει αντικείμενο εντατικών και περίπλοκων διαπραγματεύσεων στα νομοθετικά όργανα της ΕΕ -το Συμβούλιο της ΕΕ που εκπροσωπεί τις εθνικές κυβερνήσεις, και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - μέχρι και το 2022,οι οποίες αναπόφευκτα θα οδηγήσουν σε τροποποιήσεις. Το τελικό περιεχόμενο μπορεί επίσης να επηρεαστεί από την επερχόμενη
διεθνή διαπραγμάτευση για την κλιματική αλλαγή, COP 26, στη Γλασκώβη τον Νοέμβριο. Ενώ οι λεπτομέρειες του προγράμματος "Fit for 55"  θα γίνουν γνωστές μόνο μετά τη δημοσίευση των προτάσεων, η κατεύθυνση της πορείας που περιγράφεται στην παρούσα  ενημέρωση έχει πλέον οριστεί.

Η δέσμη μέτρων "Fit for 55" αφορά τη δημιουργία ενός πιο αυστηρού Ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου σχετικά με το κλίμα και την ενέργεια. Το ισχύον πλαίσιο έχει βαθμονομηθεί με στόχο για το 2030 τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά
τουλάχιστον 40 τοις εκατό. Τον Δεκέμβριο του 2020, τα κράτη μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να αυξήσουν αυτόν τον στόχο σε τουλάχιστον 55 τοις εκατό. Ο πρόσφατα εγκριθείς νόμος για το κλίμα μεταφράζει αυτόν τον στόχο σε νόμο, καθιστώντας την ένωση νομικά δεσμευμένη
να επιτύχει μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030 και "κλιματική ουδετερότητα" έως το 2050. Αυτό δεν είναι μικρό κατόρθωμα: απαιτεί διπλασιασμό του σημερινού ρυθμού ετήσιας μείωσης των εκπομπών, σε όλη την οικονομία, μέχρι τα μέσα του αιώνα. Η δέσμη μέτρων ενδέχεται να είναι η μεγαλύτερη νομοθετική δέσμη μέτρων που έχει καταρτίσει ποτέ η Επιτροπή, καθιστώντας αλλαγές σε μια δέσμη νόμων που αποτελούν τον πυρήνα της νομοθεσίας της ΕΕ για το κλίμα και την ενέργεια με μία κίνηση. Θα περιλαμβάνονται αναθεωρήσεις οκτώ υφιστάμενων νόμων, μεταξύ άλλων, για το σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS), τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την ενεργειακή απόδοση, τα πρότυπα εκπομπών για τα αυτοκίνητα και τη φορολόγηση της ενέργειας. Τέσσερις νέες πρωτοβουλίες θα περιλαμβάνουν Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) και μια κοινωνική διευκόλυνση για την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών. Δεν αφήνει κανένα τομέα ανέγγιχτο και θα επηρεάσει τις κυβερνήσεις, τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές. Προς το τέλος του έτους, μια πρόσθετη δέσμη συμπληρωματικών προτάσεων που καλύπτουν την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, των αερίων που δεν περιέχουν άνθρακα και των εκπομπών μεθανίου στον τομέα της ενέργειας. Αυτά θα ασχοληθεί, μεταξύ άλλων, με το ρόλο του φυσικού αερίου στην ενεργειακή μετάβαση, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγάλα εναπομείναντες στρατηγικές επιλογές της ΕΕ.

 Το πακέτο βασίζεται στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική της πολιτικής της ΕΕ για το κλίμα, η οποία χωρίζει το στόχο μείωσης του συνολικού ποσού εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου σε δύο: ένα σύστημα εμπορίας εκπομπών που ρυθμίζεται κεντρικά σε επίπεδο ΕΕ για μεγάλους εκπομπούς, συμπεριλαμβανομένου αφενός του τομέα ηλεκτρικής ενέργειας, της βαριάς βιομηχανίας και των αερομεταφορών, αφετέρου εθνικών στόχων όπως οι μεταφορές, τα κτήρια, τα απόβλητα και η γεωργία. Αυτό συμπληρώνεται από τους  στόχους και τα μέσα της ΕΕ για την προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, που διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και σε ορισμένες πολιτικές για συγκεκριμένους τομείς, όπως για τα αυτοκίνητα και τα κτίρια. Αυτοί οι στόχοι και τα μέσα πρέπει να ενημερωθούν για να ευθυγραμμιστούν και να συμβάλουν στο συνολικό επίπεδο φιλοδοξίας. Η επιτυχία τους θα εξαρτηθεί από την ικανότητα της ΕΕ και των κρατών μελών να εφαρμόζουν πολιτικές και αναδιανομή των πόρων αναλόγως.

Μια σημαντική αλλαγή στο σημερινό σύνολο κανόνων περιλαμβάνει την επέκταση της εμπορίας εκπομπών στις θαλάσσιο τομέα, καθώς και στα κτίρια και τις μεταφορές. Μια άλλη σημαντική επικαιροποίηση είναι η εισαγωγή εισφοράς στα σύνορα άνθρακα για
μια σειρά από αγαθά έντασης άνθρακα, όπως η ηλεκτρική ενέργεια, ο χάλυβας, το αλουμίνιο, το τσιμέντο και τα λιπάσματα, τα οποία πρόκειται να αντικαταστήσουν το σημερινό σύστημα ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος "διαρροής άνθρακα". Η επικαιροποίηση προβλέπει επίσης ένα νέο ρόλο σχετικά τομέα της χρήσης γης, συμπεριλαμβανομένης της γεωργίας, ο οποίος αναμένεται να απομακρύνει περισσότερο άνθρακα από τον αέρα και να εξισορροπήσει
υπόλοιπες εκπομπές σε άλλους τομείς, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών.

 

Ορισμένα ζητήματα είναι πιθανό να αποδειχθούν ιδιαίτερα δύσκολα στις επικείμενες διαπραγματεύσεις. Αυτό περιλαμβάνει αλλαγές στο ΣΕΔΕ, όπου η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να μειώσει ή να καταργήσει τα δωρεάν δικαιώματα CO2 για τομείς που βρίσκονται σε
κίνδυνο από τη διαρροή άνθρακα. Πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα για τους ενδιαφερόμενους τομείς, ιδίως καθώς οι νέες πρωτοβουλίες όπως ο μηχανισμός προσαρμογής των συνόρων άνθρακα μπορεί να θέσει υπό αμφισβήτηση την ύπαρξη ελεύθερων
επιδόματα συνολικά. Ο ίδιος ο μηχανισμός προσαρμογής των συνόρων άνθρακα είναι αμφιλεγόμενος τόσο στο εσωτερικό της ΕΕ, με τη Γερμανία να ανησυχεί ότι η πρόταση μπορεί να επηρεάσει τη βιομηχανία της που είναι προσανατολισμένη στις εξαγωγές, και εξωτερικά με τους κύριους εμπορικούς εταίρους που το θεωρούν προστατευτικό εμπορικό εμπόδιο. Η έγκριση της CBAM θα απαιτήσει συνεργασία με τους εμπορικούς εταίρους του μπλοκ, καθώς και μηχανισμούς που ενθαρρύνουν την εισαγωγή μέτρων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέτρα σε παγκόσμιο επίπεδο αντί να τιμωρούνται μόνο οι χώρες που φιλοξενούν βιομηχανίες που εκπέμπουν CO2.Τα σχετικά σχέδια της ΕΕ περιπλέκονται από το γεγονός ότι μόνο λίγες χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν μέχρι στιγμής εισαγάγει ή σχεδιάζουν να εισαγάγουν συστήματα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παρόμοια με αυτό που έχει αναπτύξει η ΕΕ. Ένα άλλο λεπτό ζήτημα είναι η επέκταση της εμπορίας εκπομπών σε νέους τομείς. Οι υποστηρικτές υποστηρίζουν ότι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τον έλεγχο των εκπομπών, με παράλληλη αύξηση των εσόδων για τη στήριξη της μετάβασης. Αλλά η προγραμματισμένη επέκταση στον τομέα της ναυτιλίας πέραν των εγχώριων δρομολογίων θα ενοχλήσει επίσης τους εμπορικούς εταίρους. Και η επέκταση στα κτίρια και τις μεταφορές θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα νοικοκυριά με τη μορφή υψηλότερου κόστους στέγασης και καυσίμων, πλήττοντας δυσανάλογα τους πιο ευάλωτους. Η νέα κοινωνική εγκατάσταση που θα παρουσιαστεί ως μέρος της δέσμης μέτρων αποσκοπεί στην άμβλυνση των επιπτώσεων αυτών των μέτρων, αλλά υπάρχουν αμφιβολίες για το πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι. Και η αποτελεσματικότητα της τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για την προώθηση της μείωσης των εκπομπών και της αλλαγής καυσίμου σε αυτούς τους τομείς
  είναι πιο περιορισμένοι λόγω της ανελαστικότητας των τιμών και των τεχνολογικών δεσμεύσεων. Οι προτάσεις αποσκοπούν επίσης στην αντιμετώπιση των ανησυχιών που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα της βιοενέργειας, η οποία αποτελεί περίπου το ήμισυ της ανανεώσιμης ενέργειας στην Ευρώπη. Η Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο ενίσχυσης των κριτηρίων της βιωσιμότητας  για τη βιοενέργεια, ώστε να δοθούν κίνητρα μόνο για τις πιο βιώσιμες μορφές βιοενέργειας, και θέλει να ελαχιστοποιήσει τη χρήση ολόκληρων δέντρων για ενεργειακούς σκοπούς, μια κίνηση που χαιρετίζουν οι περιβαλλοντικές ομάδες, αλλά δεν είναι δημοφιλής στη βιομηχανία βιοενέργειας και σε χώρες με ισχυρό δασικό τομέα.

Η τύχη του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα αποδειχθεί επίσης ένα λεπτό ζήτημα. Οι εκπομπές των μεταφορών συνεχίζουν να αυξάνονται και τα οχήματα μηδενικών εκπομπών θεωρούνται ως ένας τρόπος να αντιστραφεί αυτή η τάση. Η Επιτροπή εξετάζει να θέσει ένα πρότυπο μηδενικών εκπομπών γύρω στο 2035, το οποίο θα σήμαινε μια de facto ημερομηνία λήξης της μηχανής εσωτερικής καύσης. Με τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν τη μόνη επιλογή σε ένα τέτοιο σενάριο, αυτό σημαίνει ταχύ μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας από τις βασικές βιομηχανίες της Ευρώπης, και τη στέρηση των υποστηρικτών των βιο- και
τεχνολογίες συνθετικών καυσίμων σε μία από τις κύριες δυνητικές αγορές τους.
Οποιαδήποτε μέτρα σχετικά με τη φορολόγηση της ενέργειας θα αποδειχθούν επίσης δύσκολα. Σε νομοθετικό επίπεδο, τα μέτρα αυτά απαιτούν ομοφωνία μεταξύ των κρατών μελών και όχι πλειοψηφία, όπως συμβαίνει με τους περισσότερους άλλους νόμους. Η επιβολή φόρου στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται από τα πλοία και τα αεροπλάνα θα προκαλέσει επίσης εμπορικές τριβές και θα αναζωπυρώσει ανησυχίες για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα στην παγκόσμια αγορά.

Για να καταλήξουν τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σε συμφωνία σχετικά με τη δέσμη μέτρων "Fit for 55" θα απαιτούν μια λεπτή πράξη εξισορρόπησης. Αν και είναι απίθανο να μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ενιαίο πακέτο, υπάρχουν σαφείς συνδέσεις μεταξύ των στοιχείων της δέσμης μέτρων που θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο παράλληλης διαπραγμάτευσης. Αναπόφευκτα θα υπάρξουν να υπάρξουν κάποια παζάρια μεταξύ των διαφόρων νομοθετικών πράξεων προκειμένου να επιτευχθεί μια συνολική συμφωνία.
Η συμφωνία αυτή θα πρέπει κυρίως να είναι δίκαιη προς τις χώρες με χαμηλό εισόδημα και τις χώρες που εξαρτώνται από τον άνθρακα, να διασφαλίζει την προστασία των ευάλωτων τομέων και ομάδων και τη διασφάλιση της κοινωνικής προστασίας, καθώς και τη στήριξη της προόδου σε παγκόσμιο επίπεδο. Η επιτυχία θα εξαρτηθεί επίσης από το κατά πόσον οι νομοθέτες της ΕΕ μπορούν να πείσουν τις εθνικές κυβερνήσεις του μπλοκ,τις αγορές και τους πολίτες ότι πρόκειται για μια στρατηγική ανάπτυξης και όχι για ένα βαρίδι στο λαιμό της οικονομίας της ΕΕ.Η σημασία της διεθνούς διάστασης δεν πρέπει να υποτιμάται: ενώ η ΕΕ θέλει να είναι ηγέτιδα στον τομέα του κλίματος και να έρθει στο τραπέζι με ένα τα πιο φιλόδοξα πακέτα παγκοσμίως, μπορεί να χρειαστεί να δείξει ευελιξία σε ορισμένους τομείς, όπως ο μηχανισμός προσαρμογής των συνόρων άνθρακα, για την επίτευξη μιας φιλόδοξης παγκόσμιας
συμφωνία στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP26 και πέραν αυτής.

 Άρθρο Ελένη Ζτούπη & Σοφοκλή Μακρίδη

 

Booking.com

 

ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΕΔΩ

Please enable the javascript to submit this form

ΥΓΕΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΑΞΙΔΙΑ

back To school livadeia facebook 600x500

Greece Jooble logo

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΟΚΟΛΑΤΑΚΙΑ

pnevmatika sokolatakia

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΙΔΕΡΗ- Ανασκαφές στο χτες...

sideri

Booking.com

argiris taxi

 

lempesis

lefkiano

parostop

camora

 

monomaxoi2

KTEL THIVAS

aggelies2

 

ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩΝ

FACEBOOK