ΕΟΠΥΥ: Πώς θα γίνεται η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων

Από τη στιγμή της αίτησης, χρειάζονται 24 με 48 ώρες για την παράδοση

Ξεκινάει την Δευτέρα η υπηρεσία κατ’ οίκον διανομής των φαρμάκων υψηλού κόστους, που έρχεται να διευκολύνει την πρόσβαση στη θεραπεία για περίπου 139.000 ασθενείς με σοβαρές παθήσεις, οι οποίοι έως και σήμερα για να λάβουν την αγωγή τους επισκέπονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και συχνά αναγκάζονται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές.

Για να επωφεληθούν αυτής της νέας υπηρεσίας, η οποία σύμφωνα με τον ΕΟΠΥΥ παρέχεται δωρεάν για πρώτη φορά από ασφαλιστικό οργανισμό στην Ευρώπη, οι ασθενείς θα πρέπει να κάνουν αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ ή μέσω του νέου τηλεφωνικού κέντρου 18181 ή μέσω των γραφείων εξυπηρέτησης (helpdesk) στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και στα σημεία εξυπηρέτησης του οργανισμού.

Το μόνο που χρειάζεται να διαθέτει ο ασθενής είναι ηλεκτρονική συνταγή και άυλη γνωμάτευση, όπου απαιτείται, και 24 με 48 ώρες μετά το αίτημα τα φάρμακα –είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι– παραδίδονται με ασφάλεια στο σπίτι του, στο γραφείο ή ακόμη και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες.

Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διανομή πραγματοποιείται από πιστοποιημένη εταιρεία logistics, με αυστηρές προδιαγραφές για τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, την ιχνηλασιμότητα και εξειδικευμένες διαδικασίες για τα ευαίσθητα σκευάσματα ψυχρής αλυσίδας.

Για την ηλεκτρονική αίτηση, ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να εισέλθει στην κεντρική σελίδα του ΕΟΠΥΥ (www.eopyy.gov.gr), να επιλέξει τον υπερσύνδεσμο «παραλαβή ΦΥΚ» και μόλις εμφανιστεί η σελίδα, να επιλέξει «σύνδεση μέσω Taxisnet. Αφού συνδεθεί, θα χρειαστεί να συμπληρώσει τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ και εν συνεχεία τα στοιχεία διεύθυνσης της κατοικίας ή όπου αποσταλούν τα φάρμακα. Την πρώτη φορά που θα υποβάλει αίτηση ο ασθενής, θα του ζητηθεί να επιβεβαιώσει το email και τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου.

Αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία επιβεβαίωσης κινητού τηλεφώνου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και συμπληρώσει και τα στοιχεία διεύθυνσης κατοικίας, η εγγραφή έχει ολοκληρωθεί.

«Το πρόγραμμα έρχεται να δώσει λύση σε μία πραγματική ανάγκη. Ο τρόπος που θα γίνεται είναι πάρα πολύ απλός, ο ασθενής κάνει την αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ και για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση υπολογιστών υπάρχει help desk γραφείο εξυπηρέτησης των πολιτών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και σε όλα τα σημεία διανομής, καθώς και τηλεφωνική υποστήριξη, το 18181, που αναλαμβάνει να υλοποιήσει το αίτημα για λογαριασμό του ασθενούς», ανέφερε (ΕΡΤ) η κ. Καρποδίνη. Οπως εξήγησε, η υπηρεσία αφορά όλους τους ασθενείς, ανεξαρτήτως πάθησης και φαρμακευτικής αγωγής.

© 2023 – E-Sterea.gr

Click to Hide Advanced Floating Content
e-sterea.gr