Από σήμερα, οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση μεταδημότευσης μέσω της πλατφόρμας gov.gr, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας στον δήμο. Η νέα υπηρεσία ψηφιοποιεί τη διαδικασία μεταδημότευσης για περιπτώσεις διετούς κατοικίας ή απόκτησης αρχικής δημοτικότητας, προσφέροντας ταχύτητα, διαφάνεια και ευκολία.
Τι καλύπτει η νέα υπηρεσία
Η εφαρμογή εξυπηρετεί:
- Ατομικές αιτήσεις μεταδημότευσης
- Κοινές αιτήσεις συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης
- Μεταδημότευση ανηλίκων μαζί με τους γονείς τους
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη στην ενότητα «Οικογένεια» → «Οικογενειακή κατάσταση» στο gov.gr.
Πώς γίνεται η αίτηση
Η διαδικασία είναι απλή και περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
- Σύνδεση με κωδικούς TaxisNet και χρήση κωδικού OTP (One Time Password) που αποστέλλεται στο κινητό του πολίτη, εφόσον είναι καταχωρημένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (emep.gov.gr).
- Αυτόματη ανάκτηση των απαραίτητων στοιχείων από το Μητρώο Πολιτών, το Φορολογικό Μητρώο και το ΕΜΕπ.
- Επιβεβαίωση στοιχείων, ανάρτηση δικαιολογητικών και αυτόματη αποστολή της αίτησης στον αρμόδιο Δήμο για έλεγχο.
- Η πορεία της αίτησης και η απάντηση του Δήμου αναρτώνται στην Προσωπική Θυρίδα του Πολίτη στο gov.gr, καθώς και στο Gov.gr Wallet.
Όλα τα έγγραφα φέρουν ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και μοναδικό αριθμό επαλήθευσης, εξασφαλίζοντας την εγκυρότητα και τη δυνατότητα εκτύπωσης ή ηλεκτρονικής αποστολής.
Ποιοι φορείς συνεργάστηκαν
Η υπηρεσία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας:
- Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Υπουργείου Εσωτερικών
- Στο πλαίσιο του έργου «Ελλάδα 2.0» και της ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων (CRM)
Η τεχνική υλοποίηση έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), με τη διασύνδεση των απαραίτητων στοιχείων μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.