Ανάμεσα στα σημαντικότερα έργα υποδομής στη Στερεά Ελλάδα συγκαταλέγεται η κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, με συνολικό μήκος 31 χιλιομέτρων. Το έργο αποτελεί τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και διασυνδέει τέσσερις βασικούς αυτοκινητόδρομους της χώρας: την Ιόνια Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και τον Ε65.
Στα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται η κατασκευή δύο σηράγγων μήκους 2.225 και 2.485 μέτρων, επτά γεφυρών και έξι ισόπεδων κόμβων. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη της Γραβιάς μήκους 2 χιλιομέτρων.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στις 9 Φεβρουαρίου 2028, έπειτα από παράταση που εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Τα οφέλη είναι σημαντικά: η απόσταση Λαμίας – Πάτρας θα μειωθεί από 185 σε 160 χιλιόμετρα, ενώ ο χρόνος ταξιδιού θα πέσει από τρεις ώρες σε μόλις ενενήντα λεπτά. Παράλληλα, το έργο αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι: Άρση της απομόνωσης για την Ευρυτανία

Σε φάση υλοποίησης βρίσκεται και ο νέος οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι, μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων. Το έργο εκτείνεται από το ανατολικό πέρας της σήραγγας Τυμφρηστού έως το δυτικό όριο της υπάρχουσας παράκαμψης Μακρακώμης.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει ήδη γνωμοδοτήσει θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, και ο διαγωνισμός για την ανάθεση της εργολαβίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Η διάρκεια εκτέλεσης του έργου έχει υπολογιστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Η αναβάθμιση αυτού του δρόμου θα άρει την οδική απομόνωση της Ευρυτανίας, θα βελτιώσει την ασφάλεια και θα δώσει νέα ώθηση στον τουρισμό και την τοπική οικονομία.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65): Ο νέος άξονας σύνδεσης Βορρά – Νότου
Ο Ε65 είναι ένας από τους πιο σημαντικούς νέους αυτοκινητόδρομους της χώρας, συνολικού μήκους 181,5 χιλιομέτρων. Ενώνει τη Θεσσαλία με τη Δυτική Μακεδονία και συνδέει τη Νότια Ελλάδα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Το νότιο τμήμα του έργου, Λαμία – Ξυνιάδα, έχει ήδη παραδοθεί σε κυκλοφορία από τον Απρίλιο του 2024, ενώ το βόρειο τμήμα, από την Καλαμπάκα έως την Εγνατία Οδό, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026.
Ο Ε65 θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης μεταξύ Αθήνας και Βόρειας Ελλάδας και θα αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης για τον τουρισμό, το εμπόριο και τη διασύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη.
Συντήρηση Οδικού Δικτύου Π.Ε. Φθιώτιδας: Επενδύσεις στην ασφάλεια
Παράλληλα με τα μεγάλα έργα, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει εντάξει έργο συντήρησης του υφιστάμενου εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της Φθιώτιδας, με συνολικό προϋπολογισμό 3 εκατομμύρια ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει εργασίες βελτίωσης βατότητας, αποκατάστασης φθορών και ενίσχυσης της σήμανσης, συμβάλλοντας έτσι στην καθημερινή ασφάλεια των πολιτών και των επισκεπτών.
Τα μεγάλα έργα οδοποιίας που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Φθιώτιδα και τη Στερεά Ελλάδα διαμορφώνουν έναν νέο χάρτη συνδέσεων, που μειώνει αποστάσεις, ενισχύει την ασφάλεια και δημιουργεί προϋποθέσεις για δυναμική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς.
Σε μια εποχή που οι υποδομές παίζουν καθοριστικό ρόλο για το μέλλον των τοπικών κοινωνιών, η πρόοδος αυτών των έργων αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη επένδυση για τις επόμενες γενιές.