TIGKAS MPANERne

Η ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ,ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΘΕΟ

 

0000000resurrectionΟ πρώην άθεος και μετέπειτα ένθερμος απολογητής του Χριστιανισμού Βρετανός Κ.Σ.Λιούις,λέει κάπου ότι «η αξία του Χριστιανισμού δεν έγκειται μόνο στο ότι είναι χρήσιμος και μπορεί να μας κάνει καλούς ανθρώπους. Ο Χριστιανισμός δεν είναι ένα γιατροσόφι. Είναι μαρτυρία αληθινών γεγονότων».

Τα γεγονότα για τα οποία δίνει μαρτυρία ο Χριστιανισμός είναι ότι Ο Θεός έγινε άνθρωπος, σταυρώθηκε και αναστήθηκε, για να μας ανακαινίσει και να μας χαρίσει την αναφαίρετη χαρά της αληθινής και αιώνιας ζωής..Μιας ζωής που δεν φοβάται πια τον θάνατο.

Έτσι γκρεμίστηκαν τα δύο μεγάλα ψέματα:

 

α) ή χωρίς Τον Θεό ευημερία, και

β) το ότι ο άνθρωπος είναι αήττητος.

Αυτό το βλέπουμε και στη παραβολή του πλουσίου με τον Λάζαρο.

xristos453Το πρώτο ψέμα το ξεσκεπάζει ο ιερός Χρυσόστομος :

«Ο πλούσιος απ΄έξω φορούσε πορφυρά και όλο στολίδια ρούχα, αλλά η ψυχή του ήταν γεμάτη αράχνες. Το σώμα του μοσχοβολούσε αρώματα, ενώ η ψυχή του εξέπεμπε αφόρητη δυσωδία. Τη δούλη σάρκα την χόρταινε με ποικιλία φαγητών, αλλά τη δέσποινα ψυχή την άφηνε να πεθαίνει της πείνας».

Έστω και αν δεν απέκτησε τα πλούτη του με απάτες και κλεψιές, η ασπλαχνία του προς τον Λάζαρο τον έκανε τόσο φτωχό σε ανθρωπιά και αγάπη, ώστε να καταντάει αγνώριστος προς Τον Θεό της αγάπης.

Αντίθετα ο Λάζαρος έχοντας απαρνηθεί την ψευδή χωρίς Θεό ευημερία, στήριζε την ελπίδα του στον Θεό.

Γι΄αυτό, συνεχίζει ο ιερός Χρυσόστομος :

«κι αν είχε πρόσθετο βάσανο το να βλέπει τους άλλους υπερτρυφώντας και τον εαυτό του να πεινάει, δεν βλασφήμησε ούτε γόγγυσε και ούτε κατηγόρησε την πολυτελή ζωή του πλουσίου και κατέκρινε την απανθρωπιά του. Αλλά υπέμενε όλα αυτά.»

Έτσι ο Λάζαρος τρεφόταν με την ελπίδα της Ανάστασης και καταργούσε με αυτό τον τρόπο και το δεύτερο ψέμα. Δηλαδή το δήθεν τελεσίδικο και αήττητο του θανάτου.

Ποιος είναι ο αίτιος του χάσματος;

Πραγματικά και για τους δύο ο θάνατος αποδείχθηκε όχι τέλος, αλλά μετάβαση. Του μεν Λάζαρου στην αγκαλιά «του πατέρα των πιστευόντων», του δε πλουσίου στον Άδη».

Εδώ οι ανατροπές είναι συγκλονιστικές. Τώρα πλέον είναι ο πλούσιος εκείνος , «που υποφέρει περισσότερο από όσο υπέφερε στην ζωή του ο Λάζαρος» βλέποντας τον, εκείνον μεν να έχει παρρησία στον Θεό και να απολαμβάνει μεγάλη ευφροσύνη, τον εαυτό του δε να βρίσκεται σε τέτοια αισχύνη και να βασανίζεται από το πυρ της κολάσεως. Και αυτός που δεν καταδεχόταν τότε ούτε να κοιτάξει τον Λάζαρο από περιφρόνηση, τώρα που τον έχει ανάγκη δεν αντέχει ούτε να γυρίσει να τον δει για να του ζητήσει βοήθεια. Έτσι αποτολμάει να ικετεύσει τον πατριάρχη Αβραάμ, προκαλώντας τη δίκαιη επίπληξη του Άγιου Ιωάννη: «Πως αποκαλείς ‘’πατέρα’’ τον Αβραάμ, αφού δεν φρόντισες τους πάντες, ενώ εσύ ούτε βλέμμα δεν έριξες σε φτωχό;».

Όμως ο πατριάρχης Αβραάμ δεν τον επιπλήττει. Αντίς να απαντήσει ‘’απάνθρωπε, δεν ντρέπεσαι’’, τον προσφωνεί τρυφερά ‘’τέκνον’’.

Όμως εκτός της συμπαθούς φωνής, τίποτα άλλο δεν μπορεί να του προσφέρει.

Το χάσμα που τους χωρίζει είναι αγεφύρωτο. Όχι βέβαια εξαιτίας Του Θεού, αλλά διότι ο ίδιος ο πλούσιος σε όλη του τη ζωή περιφρονούσε τις ‘’γέφυρες’’ που Ο Θεός έστηνε ανάμεσα σε αυτόν και τους ανθρώπους.

Όσο ο άνθρωπος εκούσια αγνοεί η και γκρεμίζει αυτές τις ‘’γέφυρες’’, τόσο Ο Θεός δεν μπορεί να τον πλησιάσει και να τον σώσει. Και αδυνατεί Ο Θεός να κάνει κάτι τέτοιο, γιατί δεν θέλει να καταργήσει την ελευθερία μας.

 

 

Μετά από όλα αυτά , καταρρέει το σύνηθες επιχείρημα-απαίτηση των απίστων ότι «μόνο αν δω θαύμα , θα πιστέψω».

Τα θαύματα στηρίζουν λιγότερο η περισσότερο την πίστη, αλλά δεν είναι βασική προϋπόθεση της.

Κύριο προαπαιτούμενο πίστης είναι η κάθαρση της καρδιάς από τα πάθη και η απροκατάληπτη μελέτη του λόγου Του Θεού.

Και αυτή τη σωτήρια αλήθεια πολύ παραστατικά την μαρτυρεί ένα τροπάριο της Εκκλησίας μας:

«Όπως στην παραβολή ο πλούσιος είχε πολλά υλικά αγαθά , εγώ είμαι ο πλούσιος σε πάθη. Και με μεγάλη ασπλαχνία αδιαφόρησα για την ψυχή μου, που πεταμένη μπροστά στις πύλες της μετανοίας πεθαίνει από την πείνα των αρετών. Αλλά εσύ Κύριε, κάνε με ‘’Λάζαρο’’, φτωχό όχι σε χρήματα αλλά σε αμαρτήματα. Και βάλε με στην αγκαλιά του πατριάρχη Αβραάμ».

 

 

estereaWebp.net gifmaker

TIGAS ANNA

SERVICESMALL

KTEL THIVAS

meli

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΜΕΛΙ ΑΠΟ
ΠΕΥΚΟ-ΡΕΪΚΙ
ΒΟΙΩΤΙΑ
ΤΗΛ 6980093156
ΑΠΛΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΟ

TOLIS  FOURNOS

 

ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑDIKIGOROS2 E STEREA.GR LOGO
theseis ergasias

aggelies

 

 

ΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩΝ

FACEBOOK